6 Temmuz 2015 Pazartesi | By: YeniAy M.

Deruni Devlet 'Kutsal Halı'




UYARI: Kitap hakkında bilgi içerdiğini unutmayınız.

"Bu bir romandır. Kimilerine göre gerçek, kimilerine göre ise kurgu. Kararı yine siz okuyucularıma bırakıyorum."


KÜNYE

Yazar: Oktan Keleş
Yayıncı: İlgi Kültür Sanat Yayınları
Sayfa: 402
Baskı Yılı: 2014(İlk Basım)

Pelin Çift'in yaptığı özel bir programda gördüğüm Oktan Keleş'in bu kitabı, araştırınca içerik olarak oldukça ilgimi çekti. Kısmete bakın ki baskısı tükenmişti. Yenisi için aylar; almak için de daha fazla zaman geçmesi gerekti ama sonunda aldım çok şükür. Kitabı elime alınca oldukça kaliteli bir şekilde tasarlandığını görünce şaşırdım ve memnun oldum. Ciltli kitapların kütüphanelerdeki yeri her zaman ayrıdır; kokusu da! :)

Yazar, roman olarak yazdığı kitabın içeriğinde çeşitli iddialarda bulunuyor. Yazarın da söylediği gibi, doğruluğuna karar verecek olan sizsiniz. Ben ister istemez karşılaştığım bilgilere 'şüpheci' mantıkla yaklaştığım için %100 inandığımı veya tamamen reddettiğimi söyleyemem. 'Olabilir' dediğim noktalar olduğu gibi 'Haydi oradan!' dediğim noktalar da yok değil. Bilhassa son bölümde, masaldan önce, yer alan saldırı olayı oldukça uçuktu, lakin zaten bu bir roman diyor yazar. Yazdığı her şeyin, aynen gerçekleştiğini iddia ettiğini de hiç sanmıyorum. Yazılanların arasındaki almanız gerekenleri almanız gerekiyor. ;)

Kitabın tüm bölümleri boyunca sık sık değindiği tasavvufi bilgiler çok eğitici. Kendisine teşekkür ederim, kendime çok şey kattığını düşünüyorum. Hz. Hısır, Turk ve oğlunun hikayesi, Türk bayrağının ortaya çıkışının anlatımı ve Singularity Tehlikesi konuları en çok ilgimi çekenlerden birkaçı. Kitabın başındaki 'Yaşayan, Yaşatacak!' şiiri de çok anlamlı ve güzel. Ben genelde şiir sevmem, beni etkileyecek şiirler azdır. :)

Genelde kitapların içeriği hakkında bol bilgi veririm ama nedense bu kitaptan örnekler yazmak istemiyorum. Yazarsam zaten özetin özeti bile uzun kaçabilir. Bu yüzden ilginizi çekiyorsa ile almanızı tavsiye ederim. :)

Kitap, bir seri. Her bir kitapta farklı konular işleniyor. Bilginize.

Puan: 10/9

Kitap Fiyatı: 45 TL(İnternetten daha ucuza bulabilirsiniz.)