21 Ocak 2016 Perşembe | By: YeniAy M.

Kalinihta Girit



UYARI: Kitap hakkında bilgi içerdiğini unutmayınız.


"Ay baharında soluğunun... Ay senin soluğun..."


KÜNYE

Yazar: Melike Melis
Yayıncı: Uğur Tuna Yayınları
Sayfa: 100
Baskı Yılı: 2014

Akşam oldu yine çöktü karanlıklar
Şimdi bir ses gelir memleketimden
Bu can şimdi lime lime olur özlemden
Gök kubbeden yağmurlar dökülür gecenin alacasına.
Ve bir gök gürültüsü yüreğime vurur
Benim içimin acılı özlemisin
Ey acılar içinde terkedilmiş şehrim Girit'im, Hanya'm, Kandiye'm,
Bana zevk veren her şey şimdi yağmura döndü.
Göz yaşlarımı Kandiye için yüreğime akıttım..
Ona şimdi benden selam söyleyin
Ey Girit'im, terkedilmiş acılı şehrim...

Lavanta kokulu bir Girit kadınından dökülen bu şiir kitabı, hem iç dünyasına hem de Girit kültürüne dair içsel bir yolculuğa çıkartıyor. Şahsen Girit Türklerini birazcık dahi olsa tanıma imkanı verdiği için, can-ı gönülden teşekkür ederim. Kitabın sonundaki ve başındaki tanıtımlar ayriyeten değerli.

Güzel kardeşim Melike Melis'in bildiğim kadarı ile bir şiir kitabı daha var; Söz Yaşlarım. Ben de kütüphaneme ilk kez bir şiir kitabı eklemiş oldum sayesinde, teşekkür ederim. Genelde pek şiirden anlamadığım için hadsizlik edip de anlıyormuş gibi yapıp, yazıp çizmeyeceğim. Tek söyleyebileceğim; şiir aşıklarının alıp okuması gereken bir kitap olduğunu yönündedir. İçinde aşk, özlem, anne, dostluk ve daha nice konuları barındıran şiirler var. :)

Şiir sevsin sevmesin herkes gün gelir bir şiirde kendine ait bir şey bulur. Ben de şu şiirde kendimden bir şey buldum, ama sadece bir mısrasını paylaşmak istiyorum, çünkü şiirler roman değildir, hemen çalınıp yayılıyorlar.

Güzel Melike'me tekrar teşekkür ederim. :)

GÖRMEZDİN
Gözlerimden düşen yaşlar
Şiir oldu yüzümde
Mısraları görmezdin o damlalardan
Yüreğim susar, dilim söylerdi
Ama sen duymaz
Yine görmezdin

Fiyat: 10 Lira