8 Mart 2016 Salı | By: YeniAy M.

Hazır Mısın?



UYARI: Kitap hakkında bilgi içerdiğini unutmayınız.
"Kendini yeniden yarat!"

KÜNYE

Yazar: 
Yayıncı: Sokak Kitap Yayınları
Sayfa: 152
Baskı Yılı: 2015



Önemli uyarı!
Bu kitabı okumaya başlayan, bitirdiğinde aynı kişi olmayacak…
Bir tek bunun garantisini verebilirim. Onun dışındakiler benim garanti kapsamım dışında olanlardır. Bu yüzden bu kitaba ilk temas eden kişilere kitabın olası etkilerinden ve yan etkilerinden bahsetmek isterim. Bakalım bu etkiler ve yan etkiler neymiş.
Etkileri
- Sorgulama
- Empati
- Kendini olduğu gibi kabul etmek
- Hiçbir öğretiye, inanca bağımlı
kalmadan kendini hep daha iyi
olasılığa doğru genişletmek.
- Her gün yeniden öğrenmek ve
hükmü bitmiş inançların yenisiyle
yer değiştirmesine izin vermek.
Yan Etkileri 
- Öfke
- Hayal kırıklığı
- Alınganlık
- Suçluluk
- Ön yargı
- Acıma duygusu
- Cezalandırılma korkusu
- Günah, ayıp, kötü, kirli tabuları
- Beklenti, vb…

Tam olarak nereden başlasam, bilemedim. Genelde kişisel gelişim kitapları okumadığımdan kitap hakkındaki izlenimlerimi nasıl toparlayıp, kelimelere dökeceğimi bilemiyorum. Oysa kitap, kitaptır, değil mi? Ama maalesef öyle değil işte. Her kitabın kendine has bir tarzı, bilgi içeriği vs. var. Hali ile onlarla ilgili izlenimleri toparlayıp cümlelere dökmek farklı düşünme şekli gerektiriyor. Çünkü her şeyden önce izlenim, bir bilgiye dayalı edinimlerimden oluştuğundan, toparlamak zaman alıyor. 

Sanırım bu da bizi düşünme şekillerine götürüyor.(Konuya bir yerden girip, bağlamam gerekliydi. :D ) Düşünme tarzımız bizim hayatımızı olumlu veya olumsuz yönde etkileyen yabana atılmayacak bir erk, yani güçtür. Hali ile olumsuzluğa kafayı takmış bir insanın yaşamı da olumsuzluklar, hastalıklar, aksiliklerle dolu olacakken; olumlu olmaya odaklanmış bir kişi daha mutlu, olaylar karşısında daha sabırlı ve daha az hasta olan bireyler olacaktır. Aslında edindiğim izlenime göre, kişisel gelişim kitaplarının temeli; düşünme şeklimizi değiştirmekten başlıyor. Hali ile yazarımız da bu yönde vurgular yapmakta. Kitabın ilk yarısının buna odaklı olduğunu söyleyebilirim; yaşanmışlıklar üzerinden örneklendirerek anlattığı için ilgi çekici bir anlatım tarzı oluşturmuş. Bence en iyi anlatma yöntemi, yaşamdan örnekler vermektir; insanın anlamasını kolaylaştırıyor.

Kitabın ikinci yarısı ise daha çok ilgimi çekti; eril-dişil enerji ve elektra döneminde anlattıkları oldukça bilgilendirici oldu, benim için. Elektra dönemini vs. okuduğum sosyoloji yüzünden biliyordum ama yüzeysel geçtikleri için bu dönemdeki çocuklara ne kadar dikkatli yaklaşılması gerektiğini anlayamamışım. Yazarın, kendi çocukluğundan verdiği örnek beni etkiledi; bir çocuk için bu kadar yıkıcı bir etkisi olacağı hiç aklıma gelmezdi. 

Aynı şekilde insanın içindeki eril ve dişil enerjilerin anlatımı da oldukça ilginçti, daha önce karşıma çıkmayan bir konuydu. Sanırım kendi içimdeki eril ve dişil enerji kişiliklerimle bir istişareye yatmam gerekli. Her daim eril yönüm olduğunu ve dişil yönüme daha az odaklandığımın farkındaydım ama bu şekilde nedenler, etkiler vb. şeyleri okumak, yani detaylı açıklanması bende farkındalık yarattı. :)

Aynı şekilde olumsuz duyguların bile 'haz' etkisinin olduğunu öğrendim. İşte bu çok ilginçti. Zira zaman zaman çok üzüldüğümde(ki olumsuz duygulardan bilhassa hüzün ve kederden, huzursuzluktan kaçmaya çalışırım) içten içe bundan haz duyan bir parçam olduğunu fark ettim, hali ile 'ruhsal mazoşist miyim ben ya?' dedim. Ama tam konduramadım zira daha baskın yanım bundan nefret edip, hep gülmek istiyordu. Kısacası içimizde psikopat bir yön de var; Türklerin neden ağlamak için müzik dinleyip, acıklı dizi/film izlediğini merak ederdim, demek haz duyuyormuşuz. :D

Kitabın son bölümündeki bir eyleme geçerken ki 'korku' ve 'heyecan' kısmı tam bana hitap ediyor. Bu konuda ciddi sorunum var. Aşağı yukarı yapmam gerekeni anladım da yapması, söylemekten zor. :P

Uzun lafın kısası, kitap bana bir şey vermez diye ön yargılı yaklaşıp okudum ama aksine oldukça bilgilendirici şeyler öğrenip, fark etmediğim veya tam mana veremediğim şeyleri anlamaya başladım. Yazarımıza can-ı gönülden teşekkür ederim, oldukça verimli oldu. :)


  (Soluk renkli fiyat, etiket fiyatıdır. Üstündeki ise internet fiyatıdır.)