8 Şubat 2015 Pazar | By: YeniAy M.

Her Şey Su İle Başladı




UYARI: Kitap hakkında bilgi içerdiğini unutmayınız.
 

"Hayatımın hikayesi" diyor Helen Kaller; haklı da!


KÜNYE

Yazar: Helen Keller
Yayıncı: Kuraldışı Kitap
Sayfa: 97
Baskı Yılı: 2013(2.Baskı)

Ben otobiyografi okuyan bir insan değilim, zira başkalarının yaşam hikayeleri hiç ilgimi çekmez. Yani ilgimi çekecekse bu kişi/ler bir Oğuz Kağan, bir Fatih Sultan Mehmet gibi kişi/ler olması gerekir. Bu tarz insanların yaşamları bana ilham verdiği için severek okurum yaşam hikayelerini ama bunun dışındakilere ilgim yok. Bu yüzden ince, az sayfalı bir kitap olması benim kısmetim oldu. :) Arkadaşım Meryem(Bir Geceye Altı Ay kitabının yazarı) tavsiye etti, hatta tavsiye etmekle de kalmadı elinde buluna  bu kitabı bana gönderdi. Teşekkürler canım. :)

Helen Keller, 1880'de Amerika'da doğmuş, 1968 yaşına kadar da kendi gibi olan çocuklara yardım etmiş bir pedagog. İyi eğitim görmüş, üniversiteye bile gitmiş olan bu bayan, 19 aylıkken geçirdiği ateşli bir hastalık sonucu kör ve sağır kalmış. Bunun sonucunda da konuşma yetisi gelişmeyip, dilsiz de kalmış oldu. Fakat ailesinin çabası ve neredeyse her şeyini borçlu olduğu öğretmeni sayesinde okuma-yazma öğrenip, bizim kadar net sesler çıkaramasa da konuşmayı öğrenmiş; okula gitmiş, üniversiteye gitmiş ve hayatı kulak ve gözleri ile değil; elleri, burnu ve gönlü ile görmüş, yaşamış, öğrenmiş biri.

Kitap hakkındaki genel görüşüm: Helen Keller'ın yaşam hikayesi kendi durumunda olan insanlar için motive edici bir öykü. Dünyayı tanımamıza yardımcı olan göz ve işitme yetisi olmadan dünyayı görmüş, tanımış ve keşfetmiş bu bayan, keşiflerle kalmamış kendini de geliştirip pedagog olarak kendi gibi çocuklara yardımcı olmuş. Kabul ediyorum, ilk başta okumak sıkıcı geldi ama ilerleyen sayfalarda bu bayanın yaşamı çok ilginç gelmeye başladı. Sayfaları çevirdikçe, katettiği yolu görmek kendisini takdir etmemi sağladı. Yaşamı kendi durumunda olan herkese okutulmalı. Hatta ilk önce böyle çocuklara sahip ana-babalar okuyup çocuklarının nasıl gelişeceğine önce kendileri inanmalı, motive olmalı.

Yaşam hikayesinin ilginçliğine rağmen kitap bana otobiyografiler konusundaki fikrimi değiştirmedi. :D Bir de bazı noktaları sorgulamadım desem yalan olur; 6 aylık iken konuşmaya başlaması gibi; bir iki kelime dahi olsa? Neyse diyorum. :)

Kitap Okuma Önerisi:  Tavsiye ederim

Puan: 10/7


Kitap Fiyatı: 8,5 Türk Lirası