15 Mayıs 2015 Cuma | By: YeniAy M.

Ye'cüc Me'cüc ve Zülkarneyn Hakkında Ne Biliyorsunuz?

BU KİTABA DA GÖZ ATIN: SULTANLARIN GÜNLÜĞÜ- AY ve GÜNEŞİN SALTANATI

UYARI: Kitap hakkında bilgi içerdiğini unutmayınız.



KÜNYE

Yazar: Said Abdulazim
Yayıncı: Karınca-Polen Yayınları
Sayfa: 104
Baskı Yılı: 2007


Zülkarneyn konusunda esaslı bir bilgi edinme derdinde iseniz peşin peşine söyleyeyim; tatmin etmez!

Kitabı içerik olarak tanıtmama falan hiç gerek yok. Adı üzerinde Kehf Suresinde anlatılan Zülkarneyn ve Yecüc Mecüc hayatı hakkında yazılıp çizilmiş.

Ama benim ağır eleştirilerim olacak. Öncelikle kitabı nasıl ve ne için aldım, onu anlatayım. Yeni roman çalışmam için kendisi hakkında ayrıntı ile bilgi edinebileceğim(yani bana ilham verebilecek hadis vb. şeylerin ve tarihi bilgilerin birleştirilmiş olduğu sağlam bir şeyler...) bir kitap arıyordum. Bulduğumu ümit ederim. Kitap arkadaşım bana Haziran ayında kitabı gönderecek inşallah. :) Ama o zamana kadar bu kitabı da alıp okuyayım belki fazladan bir şey vardır; tetikler ilhamı falan dedim. Ama yayınevini araştırırken de olumsuz bir görüş gözüme takıldı. Mezhepsel olarak ters bir yayıneviymiş... Ben bunu unutup aldım kitabı ama sonra dedim olsun, ayetler üzerinden yazıp çizmiş sonuçta. Bilgide yalan yanlış bir şey yok.

Lakin iş yecüc mecüc kim sorusuna cevaba gelince oyyyyyyy ben bir dellendim ki sormayın! Bildiğiniz kitabı yırtacaktım ortadan ikiye. İçinde ayet var çöpe atılmaz diye de yakacaktım! İçimden cidden geçti, tuttum kendimi.

Meğer bunlar bizmişiz! Evet, Türkler yecüc mecüc denen vahşi, önüne geçeni öldüren; arkada kimseyi bırakmayan gaddar cani kavimin kendisiymişiz. Hatta kimi görüşe göre de Moğol ve İskitlermiş! Ya da Moğol Tatar.... değişiklik gösteriyor boylar!

Zülkarneyn de İskendermişşşş! Elin paganı hem de! Bize sed çekmiş, seddin arkasında kalan bizlerin adı olmuş Türk! İsmin anlamı da galiba canavar vahşi gibi bir şeyler olsa gerek madem böyle bir mahkumiyete layık görülmüşüz(hoş görün seddi yıkamadım ama internetim var buradan ulaşıyorum tüm dünyaya)! 

Tarih ilmini bile katletmişler resmen! Burada uzun uzun yazmaya üşeniyorum doğrusu.

Kısacası kitap Zülkarneyni tanıtmayı vaat ediyor ama sağlam tek kaynak Kuran ayetleri.

Kitabın içinde geçen "Selefi İmamları" sözcüğü ve Yecüc Mecüğün Türk kavimleri olduğu konusundaki ısrar(ama bir o kadar da çelişkili) yazıları, yayınevi hakkında okuduğum yorumların doğru olduğunu gösteriyor!

Selefi Mezhebi diye bir mezhep yok arkadaşlar. Bunlar vahabilerin üzerilerine giydikleri kılıf! Kanmayın sakın. Vahabilerin bizlere karşı hoş şeyler hissetmediği görüşünde olmuşumdur hep, kitap bu düşüncemi pekiştiriyor!'

Aslında böyle rezil bir kitabın tanıtımını yapmayacaktım ama sonra düşündüm ki; hey! Bilen bilsin ki alan bilerek alsın.



Puan: -10

Kitap Fiyatı: 5