28 Kasım 2015 Cumartesi | By: YeniAy M.

Tutsak



UYARI: Kitap hakkında bilgi içerdiğini unutmayınız.

"Bir ölümlü, ölümsüzlerin arasında ne arar? Nasıl kurtulur?"

KÜNYE

Yazar: Ş. Nil Demir
Yayıncı: Sokak Kitapları Yayınları
Sayfa: 400
Baskı Yılı: 2013

Gidip gitmeme konusunda bir süre öylece kararsızca dikildi. Zeus geldiğine göre belki onu serbest bırakırlardı. Bu adamların ve kadınların içinde kendisinin ne işi olduğunu bilmiyordu. Antik tanrı ve tanrıçalar... Belki zamanında dünyanın altını üstüne getirmişlerdi ama artık hepsi efsanelerde kalmıştı. Zaten hafızası silinmişti ve başına gelenleri birilerine anlatsa ona direkt, deli gömleği giydirirlerdi. Bir şey daha Dünya'nın zihnini meşgul ediyordu. Malikâneden ayrılması demek Ares'i bir daha görememesi anlamına geliyordu. Gitmeyi, ilk günkü kadar istemediğini fark etti. Elindeki tişörtü yere hırsla fırlattı. Neler düşünüyordu! Ares, savaş tanrısı, acımasız ve gözükara prens, onunla kafeteryada çay mı içecekti? Hem de rakibi Afrodit'ken...

Selamlar canlarım. Tutsak kitabı birkaç aydır elimde duran bir kitaptı. Ha okudum ha okuyacağım dedim, dedim; kısmet bugünlereymiş. :) Biliyorsunuz ben de kitap yazdığım için, odaklanmanın çocuğunu kitaba veriyorum. Okuma isteği de azalıyor böyle dönemlerde. Son kitabı yazarken baya bir ara vermişim. Öyle ki bir tanesi yarım kaldı; tarihi bir kitap. Neyse. Sadedimize dönelim. 

Kitap, ilk başta basit kurgulu gibi geldi. Bilhassa Yunan mitlerine son birkaç senedir dünya çapında bir yığılma var(gerek film gerekse kitap). Ama okumaya başlar başlamaz ilgimi çekmeyi başardı. Oldukça akışkan bir dili var. Karakterler arası konuşmalar; başkarakterin kişiliği ve zaman zaman alaycılığı çok iyi. Eğlendiğimi belirtmem gerek. Zeus falan görünce sandım ki bir Türk yazar daha gene gavur karakterler kullanıyor. Yani ben yabancı birinin Türk veya diğer kültürleri kitaplarında başrol yaptığını görmedim, siz niye özentisiniz? havasındayım ben. Böyle kitaplara, kurguları beğensem bile, muhakkak kafadan -1 puan veririm.  Lakin bu kitabın başrolü zaten Türk. :D Geçtiği yer Türkiye, Antalya. Hatta bizim Adonis, Adanalı(Adanalıyız, Allah'ın adamıyız dediğini hayal ettim bir an :D ); Ares ise Trakyalı. İşin özünde antik dönemlerdeki Anadolu'da doğmuşlar ve doğal olarak da Anadolu çocuğu oluyorlar. :P Ama yazar Yunan miti konusunda bilgili, tebrikler; hem efsaneler açısından hem de arkasında yatan gerçek konusunda. Bilmeyen vardır belki, Yunan çakma ilahları, aslında başka kültürlerden çalıntıdır; isimleri değiştirilmiştir. Roma'nın Yunanlardan alması gibi Yunanlar da başkalarından almıştır...

Yazarın kurgusunun güçlü olduğunu, sıkıcı bir tek yeri dahi olmadığını belirtmem gerek. Betimlemeler yerinde. Oldukça güzel bir hikaye var karşımızda. Öyle ki öğleden sonra akşama doğru başladığım kitabı gece yarısına doğru bitirdim. Beni kendine bu kadar bağladı işte. :) Kitabın sonu da bence çok yerinde bitmiş. Arzu eder ise devamını da yazabilir istemez ise orada da kalabilir. Yani o şekilde bitmiş. 

Kitaptaki tek eksik imlalarda falan biraz sorun var o kadar. Başka bir şeyi yok. Yazarımızı tebrik ederim. Ben çok beğendim kitabı. Sonraki kitaplarını da görmek, okumak isterim. FANTASTİK ve BİLİMKURGU aşığı olarak iyi kurgulanmış her kitaptan zevk alırım. :)

Bizim yayınevleri de gerekli değeri vermiyor fantastik yazarlarımıza maalesef. Büyük bir genç nüfusumuz var ve bu nesil de fantastik kitaplara aşık. Ama yayınevleri yabancı kitapları tercih ediyorlar. Misal bu kitabın da yabancı yunan miti kitaplarından çok farkı yok ki! 

Derler ya ağızlarının tadı olsa kendi poklarını yerler.... bizim yayınevlerinin durumu da bu. :)

Puan: 10/9

Kitap Fiyatı: 20 TL

DİPÇE: Kitapevlerinde kitap tükenmiş duruyor. Fakat N11.Com ve HızlıAl.Com gibi sitelerde mevcut. Maalesef şimdilik yeni baskı yok. İnşallah olur.