29 Kasım 2015 Pazar | By: YeniAy M.

Bilinmeyenler Serisi: Tesadüfler



UYARI: Kitap hakkında bilgi içerdiğini unutmayınız.

"Tesadüflere İnanır mısınız?"


KÜNYE

Yazar:  Melis Özün Uslu, Yusuf Özoğlu
Yayıncı: Olimpos Yayınları
Sayfa: 306
Baskı Yılı: 2015

Alexander ve Christina, küçük bir kasabada karşılaşırlar. Bu karşılaşma onlar için daha önce görmedikleri bir hayatın başlangıç noktası olur. Farklı insanlar, dostluklar, aşk, zor kararlar, gözyaşları, kahkahalar, ümitler, biraz macera, bilinmeyenler ve bolca tesadüf. Ama bu hayat dengede... Bu kitap size gizem dolu bir hayatı Alexander ve Christina'nın hayata bakışlarını değiştirecek ilginç tesadüfler ve bilinmezliklerle dolu bir yolu nasıl aştıklarını anlatıyor. Acaba hem bu gizem dolu döngünün sırlarını, hem de hayatlarındaki garip sorunları çözebilecekler miydi? 'Hiç böyle tesadüf olur mu?' diyeceğiniz tesadüfleri mantık çizgisinde tutan bir hayatla karşımızdalar bu kitapta....

Fantastik kitapları severim. Bilim kurguları da... Kurtadamlar, vampirler, cadılar, Jedi'lar vs. Türk yazarlar arasında da bu türden bol bol yazarın olması beni oldukça memnun eder. İyi bir kurguyu her zaman okumak isterim. Fakat konusu ilgi çekici olsa dahi kurgu zayıf ise zevk vermez.

Kitap kapak tasarımı çok hoş. İçeriğinde de yetenekli birinin elinden çıkma kara kalem resimler var. Kitaptaki özel nesneler, mekanlar falan betimlenmekle kalmamış resim olarak sunulmuş. Hobbit kitabının bölüm başlarındaki minik resimleri gibi. Bence güzel bir artı. Beğendim. Betimlemeleri de yerinde. İnsan kafasında canlandırıyor. Benim için okurken çok önemli bir artıdır.

Konu içeriği olarak tanıtım yazısı çok bilgi vermiyor. Konu; Amerika'nın küçük bir kasabasına toplanmak zorunda kalmış bir öbek gencin, zaman içinde sahip oldukları güçlerin açığa çıkmasını ve bu güçlerle oldukça güçlü bir kitabı, kötücül düşmanlara karşı korunmasını konu alıyor. İlk başta aklıma Gizli Çember serisi geldi.

Eleştirimizi bu kısımdan sonra ağırlaştırmak zorundayım. Açıkçası konu fena olmasa da kurgu ve karakterlerin konuşmaları çok zayıf. Yani bu kadar saçma bir konuşma geçemez insanlar arasında; nasıl cümle kuruş bu? demeden alamadım kendimi. Kurgusundaki zayıflık da eklenince ister istemez baygınlık verici oluyor. Yani inanın bana okurken isyan ettim, 100 sayfadan sonra attım kenara kitabı. Benim bir kitabı yarım bırakmam görülmüş şey değildir aslında. Kasar bitiririm ama bunu bitiremedim.  Bir de iki yazardan çıkmış bir kitaptan bahsediyoruz. Ah, bir de gene Türk yazarların, yabancı bir ülkede yabancı karakterlerin macerasını konu alışına tanık olduğumuzu söylemeden edemeyeceğim... Bunun kafadan -1 olduğunu söylemiştim.

Genel olarak tatmin olmadığım, aksine sinirimi hoplatan bir kitap oldu. Genelde kitap alırken beğenme olasılığım yüksek olan kitapları alırım, bu yüzden de verdiğim puanlar 8-10 arası değişir. Son bir iki haftadır ise dikkat ederseniz oldukça düşük puanlı kitaplar okumuşum. Bunun sebebi kitapları ya çekilişte kazanmış olmam ya da arkadaşlarımın bana hediye ile göndermiş olmasıdır... Gerçi çekilişlere katılırken de ben "umutla" katılıyorum; seçim gene benim ama yapıyoruz hata işte. Kapağına aldanıp, çok reklamı olmasına aldanmayın kitapların. Bir çok iyi kitap, tanınmamış ve kötü kapakların ardında kalıyor ve yayınevleri de maalesef onlara gereken değeri vermeyecek kadar kitaptan anlıyor!

Puan: 10/3

Kitap Fiyatı: 18 TL