21 Kasım 2016 Pazartesi | By: YeniAy M.

Kusursuz 'Yeniden Doğuş'


"Bir sıradan olarak, Tasarımların titanlığından ailemi kurtarmam gerekiyor!"


KÜNYE
Yazar Özlem Dokuyucu
Yayıncı: Kent Kitap
Sayfa428
Baskı Yılı: 2016

TANITIM BÜLTENİ
New York Araştırma Merkezi’nden bir bilim adamı, çok sayıda “Tasarım Bebek” oluşturarak Dünya’nın bundan böyle çok daha yaşanılası, huzur ve refah dolu, her türlü hastalık ve felâketten uzak bir yer olmasını istiyor. Ama işler umduğu gibi gitmiyor.
Tasarım bebekler beklenilen cennetten çok, kâbus dolu bir Dünya kuruyorlar. İnsan nüfusunun büyük bir bölümünü yok ettikten sonra, hayatta kalanlarla birlikte Dünya üzerinde yaşanan zamanı değiştiriyorlar.
2000’li yılların Dünya’sı, artık 250 milyon yıl önceki Pangaea ve gelecekteki Dünya ile birleşiyor. Kıtalar tek bir bütün olurken, geçmişte yaşayan canlılar da yeniden gün yüzüne çıkıyor.
Peki, insanların ne yapması gerek?
Yeniden Milenyum Dünyası’na dönmek mümkün mü?
Cyra ve yanındakiler bu soruların cevabını bulmak için canla başla çalışıyorlar.

Tükenmeye yüz tutmuş insan soyunu, yeniden güçlendirmek ve egemen kılmak için her yolu deneyecekler.
Okuduğum son romanlar bana istediğim seviyede pek tatmin duygusu vermedi maalesef. Kusursuz romanı ise bir tık yukarıya çıkarak, ilginç bir evrenin kapısından geçmemi sağlıyor. Yazar, geleceğin dünyasında alternatif bir evren oluşturmuş ve bize güzel bir kurgu sunmuş. Şimdiden söylemem gerekir ki serinin ilk kitabı.

Yazarın anlatım dili, kelime zenginliği ve kurgunun gidişatı yerinde olmuş. Okurken zevk aldım ve memnun oldum. Aslında ana karakterin gizemini en başta çözdüm ama bu da çok okumanın ve yazan biri olarak, benim artım olsun artık. ;) Yine de benim için hala kızla ilgili bir gizem söz konusu ki bu ancak ikinci kitapta öğrenebileceğim bir şey.

Ufak tefek, rahatsız etmeyecek seviyede imla hataları vardı(bugün yerine bu gün yazılması ve bağlaçlardan sonra virgül kullanılması gibi.) ama dert edilecek bir şey olmasa gerek. Ne de olsa o kadar kusur, kadı kızında da olur. :) Yalnız benim şahsi tercihim ve eleştirirken dikkat ettiğim kıstaslardan biri de MİLLİ OLMAK'tır. Şimdi Türk yazar adayı olarak çıkıp da MİLLİ bir roman yerine GAYRİ MİLLİ bir roman yazarsanız, bu ben gibi bir insan için eksi puan oluyor. Roman istediği kadar dört dörtlük olsun, ben için kusurdur. Görüyorsunuz ya kimse için kusursuzluk mümkün değil(romanın ismine de uydu :D ) Benim devamlı takip edenler, demek istediğimi gayet net anlamıştır. ;)

Bilim kurgu ve distopya tarzı romanları seviyorsanız, Kusursuz'u tavsiye ederim. Bence iyi bir romandı.




   (Soluk renkli fiyat, etiket fiyatıdır. Üstündeki ise internet fiyatıdır.)