8 Ekim 2013 Salı | By: YeniAy M.

Silmarillion

 
Hiç kuşkusuz Silmarillion, Orta Dünya'nın ve Tolkin'in en önemli eseridir. Hatta Orta Dünya'nın temelidir bile diyebilirim, ben. Çünkü tüm Orta Dünya'nın, elflerin, cücelerin ve fazlasının nasıl var olduğunu, Galadriel gibi bayıldığımız şahsiyetlerin aile kökenlerini ve ne zaman doğdukları gibi bir ok bilgiye bu kitap sayesinde tanışıyoruz. Ama gelin görün ki koca kitapta Thranduil ve Babası Orophen ile ilgili arzu ettiğim bilgilere hali ile ulaşamıyorum. İnsan ölmeden önce bir yazar be dede! Hatta ölmeden önce Galadriel, Elrond ve Thranduil gibi kişilerin özel hayat hikayelerini falan yazar, zor mu? :D Ben yazayım, siz kabul edin, olmaz mı? Ona da razıyım. :D
 
 
Kitabın en sevdiğim bölümü elflerin var oluşu, insanları kıskanmaları ve Valar'a isyan ederek ölümsüz toprakları terk edip, orta Dünya'da yayılmaları... Galadriel bile basıyor gidiyor arkadaş. :D Elbette karizmatik kötülük Melkor(morgoth) ile olan savaşa değinilmez ise de olmaz. Kara elfleri, orkları, Gondolin konusuna da değiniliyor elbette. Kitap hakkında özel değinmek istediğim başka noktalar yok. Zaten oradan oraya atlayan bir havası var. Gerçi elimdeki kitap eski bir basım, belki yeni basımın dili vs. daha iyi çevrilmiştir.
 
 
Kitap hakkındaki genel görüşüm: Kitabı okuyunca kafamda çizdiğim elf portresi az bozuldu. Zaten gerçek olmayacak kadar mükemmel çizmiştim! :D Yine de onların hikayelerini görmek güzel oldu. Kimisi hakkında daha ayrıntılı bilgi edinmek isterdim ama yazar geçmiş gitmiş üzerinden. Kimi yerlerde sıkıldım doğrusu ve konudan konuya atlayıp, sonra tekrar daha ayrıntılı şekilde bir konuya girdiğini fark ettim ilk başlarda. Bu bende kopukluk yaptı.
 
Kitap Okuma Önerisi: Orta Dünya hayranı bir kitlenin bu kitabı almaması olmaz.

Puan: 10/7

Kitap Fiyatı: 33