16 Ocak 2015 Cuma | By: YeniAy M.

En Güzel İsimler Allah'ındır

 
 


UYARI: Kitap hakkında bilgi içerdiğini unutmayınız.
 

"O'na o güzel isimleriyle dua edin."-Araf 180

 
 
Uğur Koşar sevgimi siz de fark etmişsinizdir, kitaplarının hepsini okumaya özen gösteriyorum. Şu an üç tane kitabı kaldı geriye, kuzenden yürüteceğim üçünü de en kısa zamanda. :D (kitap alışverişi yapıyoruz birbirimizle de :) ) 2014 Kasım ayındaki İstanbul Kitap Fuarına gitme imkanım oldu. İkinci günüydü, akşama doğru 16:00'da kendi kitabım Sultanların Günlüğü kitabımın imza günü için bulundum. Sağ olsun kuzenim de bana eşlik etti. Bir baktım ki panoda Uğur Koşar'ın ismi, imza günü var. Hali ile bir sevinç oldu. Kuzene haber ettim hemen ama maalesef dakika farkı ile kaçırmışız, bilhassa kuzen çok üzüldü. Görüp tanışmayı çok istiyordu. :( Başka zamana inşallah.
 
 
Uğur Koşar'ın aldığım kitapları arasında bu kitap yoktu, kuzen almıştı ama. Gerek duymadım ne yalan söyleyeyim. Öyle çok ilgimi çekmedi, ihtiyaç hissetmedim. Ama kuzende kaldığım zaman zarfında, kuzen bir şey yaptı. Namaz sonrası besmele çekip kitabı rast gele açtı ve çıkan duayı okudu. Niyeti şöyleydi; "İhtiyacım olan duayı karşıma çıkar Rabb'im." Bilirsiniz, bazen neye ihtiyacımız olduğunu bilemeyiz, bilsek bile onu nasıl ve nereden gidereceğimizi bilemiyoruz. Nitekim içindeki sıkıntıya uygun bir dua çıktı. Geldi bana söyledi, ilgimi çekti. Aynısını yaptım, zira bir sıkıntı çekiyordum. Baktım aynısı bana da oldu. Şükür edip, onda kaldığım her defasında yatsıdan sonra oradan yaptım dualarımı. Hatta sık sık bazı aynı dualar ortaya çıkıyordu. Eh, hastalık varsa ilacı bir kere içmekle şifa olunmaz, devamlı içmek lazım, değil mi? ;)
 
Hali ile çok hoşuma gitti, zira gerçekten içerisinde harika dualar vardı. Ve biliyordum ki insanın ruhsal sıkıntıları, eksikleri vb. şeylerde Allah'ın isimleri ile edilen dualar birer şifa kaynağıdır. Ama en başta nedense alma isteği doğmamıştı işte. Ben belli sabit bir iki İsmini, ihtiyacım olduğu için zikir edip, dua ediyorum, sanırım bu yüzden gerek duymadım, nasıl olsa ben kendi ihtiyacımı giderecek duayı buldum, diye düşündüm. Lakin yanlış düşünmüşüm. Gittim aldım kitabı hemen. Gayet de memnun kaldım. Hatta kitap tek kalmış, öyle duruyordu, yanımda da biri duruyordu, hızlıca atladım kitaba "Aha kitap burada!" diye. :D Sonra doğruca kasaya :P
 
 
Kitabın içerisinde, benim en sevdiğim, işaretlediğim İsimleri ve dualardan bir kaçını paylaşmak istiyorum. Eminim sizin de hoşunuza gidecektir.
 
 
EL-GAFFAR
(Affı çok olan)
 
Ya Gaffar, kapına geldim. Sana sığındım. Biz nefsimize uyduk ve çok günah işledik. Sen ise affetmeyi çok sevensin. Gaffar olan sensin. Pişmanım. Bizi bağışlamaz isen ziyana uğrar, helak oluruz. Sen bize merhamet et. Kalbimizi tüm günahlardan arındır, ya Gaffar. Amin.
 
 
EL-HADİ
(Hidayete erdiren, istediği kulunu muvaffak kılan, muradına erdiren.)
 
Ey hidayet verici ve tek yardımcı Vekil ve Hadi olan Rabb'im. Sen kalplerimizi fesat ve kin, kırgınlıktan arındır. Hidayete erdir. Bizleri muvaffak eyle. Hidayet verici ve yardımcı olarak bize Rabb'imiz yeter. Amin.
 
EL-BEDİ
(Örneksiz, benzersiz, hayret verici alemler yaratan.)
 
Ey göklerin ve yerin yoktan var edicisi Bedi olan Rabb'im. Sen ki bir işin olmasını dilersen "Ol!" dersin ve oluverir. Senden kısmetimin açılmasını dilerim. Senden hayırlı işler dilerim. Bu yolda seni vekil edindim. Amin.
 
ER-RAFİ
(Yükselten-yukarı kaldıran.)
 
Ya Rafi!
(Manevi yükseliş için) Bize güzel ameller nasip et ki sana olan yakınlığımız artsın. Sensin dereceleri yükselten. Bizim de adımızı dostların arasında an ya Rafi, katında şereflendir.
 
(Dünyasal yükseliş için) Eğer hayırlı olacaksa makam ve mevkide de yükselmeyi niyet ediyorum. Rafi olan sensin, yalnız Senin dediğin olur. Senin merhamet ve adaletine sığındım. Amin.
 
 
 
 
Kitap hakkındaki genel görüşüm: Kitabı ilk gördüğümde neden ilgimi çekmediğini yukarıda anlattım. Fakat sonra ne kadar da yanlış davrandığımı gördüm. Duanın gücüne çok inanırım. Zaten kendimizi Müslüman olarak tanımlıyor isek inanmamak cahillik olur. Duanın gücünü idrak edenler için dua, çok güçlü bir silah ve çok sağlam bir kalkandır. Dikkat edin İDRAK EDENLER için diyorum, zira idrak ve bilmek aynı şey değildir. İdrak, tabiri caiz ise zihninizin bir konu hakkında aydınlanmasıdır. Ampul yanacak dostum, o şimşek çakacak kafada... Duayı da Allah'ın isimleriyle yapınca bence dua daha da güçleniyor, Allah daha doğrusunu bilir elbette. Bu yüzden bence, Allah'ın isimleri ile edilen duaların yer aldığı bu kitaplar çok değerli. Tabii bu kitapların yanına garip garip şeyler ekleyenler olabilir, o tarz kitaplara da dikkat. Almadan önce iyice inceleyin sadece Allah'ın isimleri ve onlarla edilen dualar olduğuna. Bu kitap sadece bu amaçla yazılmış bir kitap. Başka şeyler bulamazsınız, garip şeyler öğretmeye kalkmıyor. Bir çeşit dua kılavuzu kitabı diyebilirsiniz. Bol dua eden biriyseniz veya artık vakti geldi duaya sarılmanın diyorsanız, eh daha niye durasınız ki? Duanıza başlayın. ;)
 
Kitap Okuma Önerisi:  Almanızı tavsiye ederim.

Puan: 10/10
Kitap Fiyatı: 10 tl.