31 Mart 2017 Cuma | By: YeniAy M.

Tarih Tıbbı Konuşturdu - 2

   "Tarihin tozları arasında gizemli hastalık ve ölümlerin izinden ilerlemeye devam ediyoruz."



KÜNYE

Yazar: Talha Uğurluel - Muammer Kayatekin
Yayıncı: Timaş Yayınları
Sayfa: 224 
Baskı Yılı: 2017 (2. Baskı)

TANITIM BÜLTENİ

Tarihte yaşanmış birçok gizemli olayı tıp bilimiyle açıklamak amacıyla başlanan "Tarih Tıbbı Konuşturdu" serüveni ikinci cildiyle hızını kesmeden devam ediyor. Tarihi sevdiren adam Talha Uğurluel ve tıp doktoru Muammer Kayatekin, yüzyıllardır neden ve sonuçları merak edilen birçok tarihî olayı, tıbbî arka planlarıyla anlatıyor. 
  • -Semud kavminin başına gelenler! Yüksek ses insan öldürür mü?
  • -İlkçağdan günümüze Maraton; çatlayıncaya kadar koşmak ölüm sebebi midir?
  • -Zehir insan vücudunu nasıl etkiler?
  • -Kılıçlardaki kan oluklarının sırrı nedir?
  • -Tarihten bugüne maden kazalarında insanlar neden ölüyor?
  • -Osmanlı Delileri; insan eli silah haline gelebilir mi?
  • -Sultan Abdülaziz intihar mı etti, öldürüldü mü?
  • -Mustafa Kemal Atatürk zehirlendi mi?
  • -Hitler'in tıbbi savaş hileleri nelerdi?
  • Birçok esrarengiz olayın ve sırlı ölümün ardındaki sır perdesi ilk defa aralanıyor. Hiçbir yerde göremeyeceğiniz birçok resim ve renkli tasarım, yine mukayeseli anlatım eşliğinde mükemmel bir tarihî şölen…
İlk kitabını okuduğum kitabın üstünden  en az 1 ila 1,5 sene geçti sanırsam. 2. senesindeyim yani. Doğrusunu söylemek gerekirse 2. kitabını çıktığını duyunca o kadar ilgimi çekmedi. Ben daha çok tarihi farklı alanlarıyla ilgilendiğimden sanırım tarihsel hastalıkların tarihi ve gizemiyle çok ilgilenmedim. Lakin bir dostum yazar Meryem Seyda Parlak'ın istediği bir kitap olduğu için temin ettim ve hazır elime de geçmişken okumak istedim.

İyi ki okumuşum. Oldukça ilginç bilgiler öğrendim ve elbette tarihsel bir çok bilgiyi de Talha hocam eksik etmemiş. Elbette yine o kendine has harika tarzıyla. :)

Kitapta Sultan Abdülaziz'in ve Atatürk'ün öldürülüp öldürülmediğine ve Hitlerin tıbbi savaş hileleri ve kendi sağlık sorunları; son dönemlerindeki garip ve dengesiz davranışlarının sebebi gibi nice tarihsel hastalık ve olaya değinmiş.

Sultan Abdülaziz konusunda konunun ilgilileri zaten belli bir kanaate sahipler ama burada bahsedilen tıbbi gerekçelere bakarak şüphesi olan varsa da şüphesi ortadan kalkacaktır.

En çok konuşulan konulardan biri de Atatürk öldürüldü mü yoksa öldürülmedi mi? konusuydu. En muamma olay bu. Doğrusu seveni ve sevmeyenlerinin ağzından bile "Öldürüldü!" dediğini duyduktan sonra burada da böyle bir sonuç ve gerekçeler sıralanacağından baya emindim. Sizce sonuç ne olmuştur? Bunun için kitabı okumanız gerekir. :) Yalnız Atatürk'ün sağlık sorunlarıyla ilgili baya bilgi sahibi oldum, adam neler yaşamış demeden geçemedim. Sadece yaşlılığı için konuşmuyorum. Sol gözü de gerçekten körmüş, onu öğrendim. Anneannem zamanında anama demişti o da bana demişti ama pek ihtimal vermemiştim doğru hatırladığına (malum inciğine kadar bahsettikleri için okulda, bunu anlatmadan geçmezler dedim.) ama gayet keskin hafızalıymış anneannem bunu öğrendim. Özür dilerim anneneciğim! 

Hitlerin tıbbi savaş hileleri deyince baya ayrıntılı ve  bolcana noktaya değineleceğini falan sanmıştım. Biliyorsunuz adamın tıp konusunu kullanması; deneyleri vs. baya bir ünlü. Kendisi hakkında da az buçuk bilgi sahibi oldum. 

Kitapta Şehzade Cihangir'in rahatsızlığı ve benim en sevdiğim bölüm olan Osmanlı'nın çılgın birlikleri DELİLER'in Osmanlı tokadına kadar bir çok noktaya daha değiniliyor.

Bu güzel eser için Talha ve Muammer hocama teşekkür ederim.

(Soluk renkli fiyat, etiket fiyatıdır. Üstündeki ise internet fiyatıdır.)