12 Kasım 2022 Cumartesi | By: YeniAy M.

Beni Seç Serisi "Beni Seç, Elit, Sonsuza Dek" Kitap Yorumları


KÜNYE

Yazar: Kiera Cass

Yayınevi: Dex Kitap

Yayın Yılı: İlk iki kitap 2013, Üçüncü Kitap 2014

Sayfa Sayısı: 304, 288, 292

TANITIM BÜLTENİNDEN

BENİ SEÇ

Bir prens nasıl tavlanır?

Illéa ülkesinde tüm genç kızlar doğdukları günden beri sınıf atlamanın peşinde. Paha biçilmez mücevherlere, göz alıcı elbiselere ancak bu şekilde sahip olabilecekler. Bunun için tek bir şansları var: SEÇİM. Kıyasıya bir mücadeleyle geçen Seçim'i kazanmanıntek yolu Prens Maxon'ı kendine âşık etmek.

America içinse Seçim, bir kâbustan farksız. Bu yarışa girmeyi kabul ederse, kendisinden aşağı sınıftan olduğu için herkesten gizlediği aşkı Aspen'i arkasında bırakmak zorunda kalacak. Öte yandan bu, ailesinin tek kurtuluş şansı.

America saraya adım atar atmaz, kendini esrarengiz bir dünyanın içinde bulacak. Saray hiç de dışarıdan göründüğü gibi olmayacak.

35 kızın katıldığı vahşi bir yarış nasıl kazanılır?

ELİT

Sarayda 6 kız... Savaş kızışıyor. "Babamdan gelen mektubu ellerimde tuttum. Aspen’in prenses olamayacağımdan emin oluşu aklıma geldi. Halk oylamasında en sonuncu olduğumu hatırladım. Maxon’ın haftanın ilk günlerinde verdiği şifreli sözü düşündüm... Gözlerimi yumdum ve kendimi yokladım. Bunu gerçekten yapabilir miydim? Illéa’nın yeni prensesi olabilir miydim?" Saraya 35 kız girmişti, şimdi 6 kız var. Ve artık Elitler Prens Maxon’ın aşkını kazanmaya çok daha kararlı. Zaman America’nın aleyhine işliyor. Biran önce karar vermeli. Çocukluğundan beri birlikte gelecek hayalleri kurduğu Muhafız Aspen mi? Yoksa nefes kesici romantizmiyle başını döndüren Prens Maxon mı? Kimi seçerse seçsin, aklı diğerinde kalacak. Ve Asi Kuzeyliler bu peri masalının mutlu sona ulaşmaması için ellerinden geleni yapacak.

SONSUZA DEK

Seçim, America’nın hayatını tamamıyla değiştirmişti.


Illéa’nın prensesi olmak için yarışmaya katıldığından beri, ilk aşkı Aspen’e hissettikleri ve Prens Maxon’a karşı gün geçtikçe artan ilgisi arasında kalmıştı.

Şimdi America için gerçekten de karar verme zamanı.
Savunduğu doğrular için mücadele zamanı.
İstediği gelecek için savaşma zamanı.
Sonsuza dek seveceği erkeği seçme zamanı.


Yayınlandığı tüm ülkelerde çok satanlar listesine hızlı bir giriş yapan Sonsuza Dek, Beni Seç ve Elit’ten sonra Seçim serisinin üçüncü kitabı. Uzun süredir serinin hayranları tarafından beklenen Sonsuza Dek’te Kiera Cass distopik fantazyayı peri masalıyla birleştiriyor ve unutulmaz bir ihanete imza atıyor.


BENİ SEÇ YORUMU:

Sonunda bir #roman serisine başladım. #Selection (Seçim) serisinin ilk kitabı olan #BeniSeç fütüristki bir gelecekte Amerika kıtsında kurulmuş küçük bir ülkede yaşayan America isimli bir kızın, ülkenin prensine eş seçimi için yapılan bir yarışmaya katılması ile başlıyor. Ülke genelinde seçilmiş 35 kız, prensi kendine aşık etmek için çabalıyor.

#Spoiler İşin özünde bizim kızımız istemeye istemeye yarışmaya katılıyor, sevdiği oğlan kendisinden ayrıldığı ve ailesinin paraya ihtiyacı olduğu için… Aslında bu konuda prense de oldukça açık sözlü davranır ama elbette prens, zamanla kıza aşık olur. Bizim ki de eski aşkı ile prens arasında kalıyor ve ona hisler beslese de pek farkına varamıyor. Tüm bunlara ek olarak bir de ülkenin kuzeyli ve güneyli isyancılarıyla uğraşmak zorundalar.

Belki bu şekilde anlatınca basit bir konusu varmış gibi görünebilir, çok aksiyonlu da değil ama bence yazar, kurguyu sırıtmadan, oturaklı yazmış. Çok ahım şahım bir kitap değil ama bence okurken zevk alabileceğiniz, size hoş zamanlar geçirtecek bir hikaye.

ELİT YORUMU:

Kızların sayısı artık 6’ya inmiştir ve mücadele biraz daha kızışmış gözükse de aslında kızışan tek şey America’nın Prens Maxon ve ilk aşkı Aspen ile olan gel gitleri olmuştur. Gerçi haksızlık etmeyelim America’ya Kriss isminde bir rakip de çıktı. Kızımız beni resmen hasta etti; iki erkek arasında gelip gitmeleri, Maxon ile olan iletişimsizliği ve hemen sonuca atlamaları, bir türlü kime ne hissettiğini anlayamaması… ağız burun dalasınız gelebilir. Gerçi Maxon da bence çok farklı hareket etmiyor, bu açıdan bakarsak tencere kapak olmuşlar. Diğer yandan evren /ülke hakkında biraz daha bilgi edindik; bazı yönlerden 1984 romanı gibi. Tarihi maniple noktasında ondan esinlenmiş olabilir, prenses seçmeleri de zaten biraz pamuk prenses masalından ilham gibi. Bu arada kralın aslında ne kadar despot ve pislik olduğunu görüyoruz, kıza karşı tutumu iyice kötüleşiyor ama oğluna karşı tutumu daha kötü.


Genel olarak hikaye çok güçlü bir kurgu örneği olmasa da ilki gibi hoş zaman geçirmeyi biliyor.


SONUZA DEK YORUMU:

#Selection serisinin son cildi #SonsuzaDek kitabı ile karşınızdayım. Elit biter bitmez buna başladım ve ertesi gün bitti. Kabul etmem gerekir ki akıcı bir dili var ve okurken genelde sıkmıyor. Gerçi America’nın aşk üçgeni artık gına getiriyor ama bu son kitapta bunu daha az hissediyoruz gibi. Asiler meselesi birçok yönden açıklığa kavuşuyor ve ikilinin ilişkisi nihayete eriyor, gerçi son anda Aspen olayı (tahmin ettiğim gibi) saatli bomba gibi patladı. Gerçi ben oğlanın önceden anlamış olmasını bekliyordum ama anlamamış tam olarak. 🤷🏻‍♀️


Şimdi gömelim!


Son kitapta bazı şeyler kanımca biraz fazla oldu bittiye geldi, özellikle de son bölümler için söylüyorum. Yani biraz daha zamana yayarak daha ince işlenmeliydi, bazı duygu vuruşları eksik ya da anlamsız geldi hatta son kısımda (#spoiler) ölenlerin kimisi için bir şey söylenmedi bile ve bazı karakterlerin hikayesi nasıl sonlandı bilmiyoruz bile. Yani bazı şeyler anlamsızdı. Bir an önce bitireyim demiş gibi yazar. Hiç yazmayın böyle bir psikolojide iseniz, daha iyi. Bununla beraber #dexyayınları çeviri konusunda gerçekten kötü bir iş çıkarmış, en önemlisi son bölümde; serinin genelinde “yaptık ettik” şeklinde geçmiş/geniş zaman dili benimsenirken kapanış bölümü şimdiki zamandı “geliyor, gidiyor, oturuyor, ona söylüyor” Böyle bir roman dili yok yav! Çevirmen mi değiştirdiler son kısımda ne oldu, anlamadım. Yakışmadı yayınevinin imajına.

Fiyatlar (sitelere göre değişim gösterir.)

Beni Seç: 62,30 lira

Elit: 29,40 lira

Sonsuza Dek: (Satış şu an yok)