17 Ağustos 2013 Cumartesi | By: YeniAy M.

Oniks



UYARI: Kitap hakkında bilgi içerdiğini unutmayınız.

Daemon ve Kat, sizi seviyorum! Daemon taş gibisin, evet, evet! :)


Obsidiyen'den sonra ONİKS ile karşınızdayız! Evet, evet, evet! Daemon ve Katy geri döndüler! Ve aralarındaki elektrik ise her zamankinden çok daha yakıcı! :) Yalnız, bu kez başları da büyük belada.

 Obsidiyen sonunda Katy'de garip değişimler olduğunu fark etmişinizdir. Daemon ve Katy arasındaki birleşme (hayır, öyle değil, uzaylı durumundan bahsediyoruz! Ne kadar da kötü niyetlisiniz! :D Önce kitabı okuyunuz lütfen! ) sonucunda Katy'nin bedeninde değişimler meydana geliyor ve sonuç olarak Daemon ile aralarında o kadar da büyük engel kalmıyor(bence). Bu arada bu ismin telaffuzunu hala bilmiyorum, bilen bir desin bana ya!

Yalnız kasabaya yeni bir oğlan geliyor ve oğlanın durumu da aynı Katy'e benziyor! Yalnız bu, çocuğa güvenmek için yeterli mi? SD, kasabaya üşüşüyor ama ilk kitabın başında da gördüğümüz gibi belki de en başından beri oradaydı? ;) Kitabın başından beri arzuladığınız şeyi ben biliyorum! O kısımlara girmeyeceğim. :) Yalnız Katy adamı hasta eder. "Uzaylı bağı şeysi yüzünden" diye diye sürekli Öküz'e duyduğu aşkı inkar ediyor ve açık seçik duygularını söyleyen bizim öküzün duygularının "geçici" olduğunu söylüyor! Çok saçma diyorsunuz okurken ve bir küfür savurup geçiyorsunuz.

Bu arada Katy, öyle birini görüyor ki (yoksa öldüğünü düşündüğümüz kardeş yaşıyor mu? )tüm dengeler alt üst oluyor ve sonunda Daemon'ın tüm amacı ve odaklanması SD'ye oluyor ve evet, öhöm Katy'de var. Yalnız, Katy ve Daemon arasındaki sır, hala diğer Luxenlilerden gizlenmekte ve Arumlar şu an için tehlike değiller veya en azından öyle gözükmekte ama eminim onlar şu an göz ardı edilen tehlikelerden. Üçüncü kitapta olayı göreceğimizi düşünüyorum ama genelde çözüm noktası serinin son kitabında olurlar, bu yüzden dördüncü kitabın çevrilmesini beklemek gerek.

Şu ONİKS işi nedir diye merak ede edede kitabın sonlarında öğreniyoruz sonunda. Kitabın sonunda ise Daemon arzu ettiğie şey/lere kavuşuyor elbette! ;) Katy'nin bir de "WİLL" sorunu var arkadaşlar.  Dee ise sonunda kendine bir erkek arkadaş buluyor. Zaten üreme için yaşı geldiği için bu konuda büyükler tarafından da baskıya uğrıyor ama maalesef bu ilişkinin sonu Dee için de iyi bitmeyecek. Belki ileride Dee! Bazı şeyleri okurken anlıyor veya en azından şüphe ediyorsunuz. Açıkçası bir casus olayı vardı ve ben bir noktada bizim biyolojiciden şüphe eder gibi olsam da şu an temiz görünmekte ve casus başkası çıkmakta. Neyse, Oniks, her zamanki gibi ilgi çekici konusu ile "oku beni! oku beni!" demekte.

Kitap hakkındaki genel görüşüm: Oniks'de ilk kitabı Obsidiyen kadar başarılı olmuş. Kitap sayesinden bilmediğim taşları da öğreniyorum. Dilin akışkanlığı ilk kitapta olduğu gibi on numara! Konuşmalar ise tam manası ile günümüz gençlerin konuştuğu bir argo ve komik konuşmalarda var. Kendimi gülmekten alıkoyamadım ki bir kitabın beni güldürdüğünü, yakın zamanda hatırlamıyorum. Sonuç olarak başarılı olmuş bir kitap ve üçüncüsüne de en kısa sürede geçiş yapacağım inşallah. Mesela bu gece, İngilizce çalıştıktan sonra. ;)

Kitap Okuma Önerisi:  Obsidiyeni okuyan, bunu da eşek gibi okuyacak arkadaş! Başka şansınız mı var? :)

Puan: 10/10


Kitap Fiyatı: 21

Her kitap eleştirim de başkarakterin temsili resimlerini ekleyip, onları tanıttıklarımı biliyorum ama seri kitaplarda başkarakterlerin tekrar ve tekrar tanıtılmasının bir manası yok. Bu yüzden yan karakterlerden bir iki kişiyi tanıtacağım.



DİĞER KARAKTERLER

Blake Saundres; altın rengi teni, özenle dağıtılmış kahverengi saçları ve kendine güvenen gülüşüyle yakışıklıydı diyor Kat bize. Blake, Daemon için bir çeşit rakip ve tehlike zira kendisi Kat'den hoşlanıyor ve bizim oğlanda sırf sinir olduğundan ismini sürekli yanlış söyleyip duruyor. Oysa Blake bu durumlara gayet iyi tepki veren, kendinden gerçekten de emin ve çekici bir oğlan. Ayrıca son derece girişken de. ;) Blake'in durumu da aynı Kat gibi ama daha derin ve daha gizemli ve sonunda Kat ve Daemon için tehdit olup olmayacağını göreceksiniz.





Adam ve Andrew; bizim tatlı ikizler diyelim veya tatlı/acı ikizler. Çünkü Adam bizim Kat'i sevse ve desteklese de ikizi Andrew bu konuda öküzlük(tek öküz Daemon değil yani) etmekte. Adam ve Dee'nin birlikte olmaları da beklenmekte, söylemeden edemeyeceğim ve bu ikizler, aslen üçüz. Aynı, Dee-Deamon ve Dawson'lar gibi çünkü Luxenler her daim üçüz doğarlar. Bunların üçüzleri de "ASH" isminde sürtük bir kız yani Kat'e öyle davrandığı için ve gerçekten de uyuz şeyler yaptığı için öyle düşünüyorum neyse Andrew da aynı mal gibi. Hatta bu kitapta Kat yüzünden Daemon'dan iyi dayak yiyor! Kitapta bu ikisi hakkında çok bilgi sahibi değiliz maalesef, çünkü malum, bunlar yan karakterler ve genelde de kaderleri az bilgi verilmesidir. Soldaki Andrew, sağdaki Adam diyelim mi? Ay, dejavu yaşadım. Bu teenwolf ikizlerinden birinin adı Adam değil miydi? :D

DİPÇE: Fark etmediyseniz ben sizin gözünüze sokayım zira ben de ikinci kitapta fark ettim. Luxenler sadece üçüz doğmuyor aynı zamanda hepsinin isimlerinin baş harfleri de aynı. Bu özellikle seçilen bir durum mu Luxen kültüründe bilmem ama yazarın özellikle seçtiği bir durum olduğu kesin. :)

Daha fazla karakter tanıtımı yapmam için bir sonraki kitabı bekleyin! Yan karakterler hakkında bilgim yok arkadaşım, vermiyor yazar çok bilgi. Olduğu kadar ekleme yapıyoruz işte. :D