8 Ekim 2013 Salı | By: YeniAy M.

Neden Müslüman Oldum (İhtida Öyküleri)

 

Bana göre asıl soru NEDEN OLMAYIM? Bir de onların gözünden bakın...

 
 
Elimizdeki bu kitabın ana konusu önceden Hristiyan-Yahudi-Tanrıtanımaz veya başka inançlardan olan kişilerden sadece birkaçının İslam'a geçişi yani İslami terim ile "İhtida" öykülerini okuyoruz. Kitapta 45-46 ihtida etmiş Müslümanın öyküsünü göreceğiz. Ama uyarmam gerekiyor ki bazı kişiler için kullanılan isimler "takma" isim kullanılmıştır. Bu kişi/lerin tercihleri gereğidir.
 
Kitabı ne zaman aldığımı net hatırlamıyorum. Galiba bir kitap ararken buldum ya da başka bir kitap tanıtımı ararken diyanetin sayfasında görüp gittim kitapçısından aldım. Ama sonuç olarak tam da benim ilgimi çeken konuydu. Çünkü ben, insanları İslam'a çeken (Özellikle Batılı gayrimüslimlerin)  unsurların tam olarak ne olduğunu, ailesinin ve çevresinin bu yönde nasıl etkilendiğini, yaşamında zorluk çekip çekmediği gibi konulara çok meraklıyım. Gerek sosyoloji mezunu olmam gerekse Batıda Müslümanlığın yayılışını gidişatını görme arzumdan kaynaklanıyor olabilir, bu merak.
 
Zaten göreceğiz ki (sunuşta da söylendiği gibi) insanları İslam'a çeken unsur; Müslümanların davranışlarından ziyade (ki gösterecek örnek bir hayatımız pek yok maalesef sanırsam) Kur'an-ı Kerim ile tanışmaları ve içeriğinden etkilenmeleri ve kalplerinde yer edinmesi. Bu yüzden kişisel tavsiyem, tebliğ yapanlara, mezhepsel ve sünnet takıntılı bir İslam anlayışı sunmak yerine, ASIL KAYNAĞIMIZ Kur'an-ı Kerim ile tanışmalarını sağlamaları yeterli olacaktır. Ondan sonrasını Kur'an'a, hali ile Allah'a bırakınız. Çünkü biliriz ki bizlerin hiçbir insanın inancını değiştirecek tasavvufa sahip değiliz. Kişi tercihini kendi yapar.
 
Kitap hakkındaki genel görüşüm: Sunulan hayat öyküleri az buz değil. Ama benim tercihim, kişilerin, arayışları ve soruları ve bunun gidişatı hakkında daha ayrıntılı bilgilere yer vermeleriydi. Ama öyküler gerek gazetelerde yayınlananlardan, gerekse üniversitelerde tez çalışması için yapılan mülakatlardan hazırlandığı için, öykü anlatıcıları asıl can alıcı noktaları (çoğu zaman, bana göre) doyumsuz anlatmışlar. Doymadım, daha fazla ruh halini anlat bana! diyorum. Ben bu tarz ayrıntılara takıntılıyım da. :)
 
DİPÇE: Bazı satış sitelerinde bu kitabın 1. ya da 2. elleri 8 ya da 10 TL gibi bir fiyata satılıyor. Aman sakın kanıp almayın! Bu kitap Diyanet İşleri Başkanlığı Yayınları tarafından basıldı. Bu amaçla ticari amaç gütmek yerine, herkese ulaşmasını hedef bellemişlerdir. Kitabın fiyatı 2 TL
 
Kitap Okuma Önerisi: Benim gibi ihtida öykülerine meraklı kişiler almalı. Özellikle sosyolojik çalışma yapmak isteyenler için güzel bir kaynak niteliğidir bunlar.

Puan: 10/8
 
 
Sevenleri için 192.sayfa da Yusuf İslam'da var. ;)